skolevognen

Du vil komme til at køre alle de kørende lektioner (på nær manøvrebane og køreteknisk anlæg (Glatbane), samt den praktiske køreprøve, i en VW id5 skolevogn. Det er en elbil, med nyeste teknik som er skånsom for miljøet og rigtig nem at betjene. Bilen er med automatgear, så glem alt om koblingspunkt og hoppende igangsætning. Her kan du koncentrere dig om at lave de korrekte manøvrer samt den øvrige trafik.

Loven er i dag sådan, at hvis du gennemfører hele kørekorts uddannelsen i en bil med automatgear, vil du få en kode i dit kørekort, som betyder at du kun må køre i en bil med automatgear. Hvis du ønsker at undgå dette, så kontakt os venligst, så finder vi en løsning, hvor nogle af de praktiske lektioner vil foregå i en bil med manuelt gear.

Kørelærer

Kørelærer Steffen Groes Reker, er uddannet kørelærer og vil med hjælp af de nyeste undervisningsmetoder guide dig trygt og sikkert gennem hele kørekortsforløbet.

Teoriundervisningen vil foregå i vores lokaler på Vester Alle 2U, Hørning. Undervisningen foregår som tavle undervisning med hjælp fra AV-udstyr. Alle elever der bliver undervist samtidig, vil være på samme niveau, da loven siger sådan. Undervisningen vil være opbygget således at eleven bliver guidet igennem det teoretiske stof, inden det bliver øvet i praksis, i den fortløbende uge. Alt sammen med stigende sværhedsgrad fra let til mere krævende.

Skulle man blive forhindret i at deltage i undervisningen, skal dette meldes til kørelæreren senest dagen før kl. 12. Udeblivelse uden afbud vil blive faktureret særskilt.